Thursday, February 22, 2007

Incontinentie

Plan van aanpak

Groepje:
1 Tanja
2 Louise

Prestatie:
Op de afdeling urologie vraagt de hoofdverpleegkundige je voorlichting te geven over incontinentie aan maximaal 4 zorgvragers die incontinent zijn.

Waarom heb je deze prestatie gekozen en wat wil je ervan leren?
Louise:
Ik weet behalve wat incontinentie betekend er helemaal niks over. Het is in het verpleegkundige beroep belangrijk om er wel wat over te weten. Ook lijkt het mij leuk om een voorlichting te geven.

Tanja:
ik heb voor deze prestatie gekozen, omdat het goed uitkomt met mijn stage die ik 5 maart ga lopen.

Aan welke leerdoelen ga ik werken?
Louise:
Leerlijnen:
- Deskundig worden, deskundig maken N1: VAN LEEK NAAR STUDENT
2 Preventie & gezondheidsvoorlichting (GVO) N1: VAN BIJZAAK NAAR HOOFDZAAK
Ontwikkelingslijnen:
3 Samenwerken
4 Assertiviteit

Tanja:
- Samenwerken: ik wil mijn samenwerking nog meer verbeteren.
- Onderzoek doen: ik wil mijn onderzoek verbeteren, dan alleen het intenet.
- Basiszorg: als het kan dan wil ik basiszorg er aan koppelen!!!

Welke activiteiten zou ik willen uitvoeren om de prestatie te realiseren?
Louise:
Ik wil onderzoek doen naar incontinentie, niet alleen het probleem maar ook de oplossing en de gevoelens die er bij spelen. Misschien is het mogelijk een interview te houden met een zorgvrager of een verpleegkundige. Ook wil ik gaan opzoeken hoe je een voorlichting geeft een waar je allemaal aan moet denken.

Tanja:
- Onderzoek doen naar incontinentie, en materiaal dat erbij hoort.
- Internet gebruiken voor informatie.
- in boeken kijken of ik er bwat over kan vinden.
- denken aan hoe ik een voorlichting geef.

Welk studieboek/informatie zou de uitvoering kunnen ondersteunen?
Louise:
Ik zal gebruik maken van het internet om wat meer over incontinentie te leren ook zal ik boeken uit het OLC raadplegen. Ik zal persoonlijke verhalen van incontinente mensen lezen zo dat ik me kan inleven. En natuurlijk informatie over goede voorlichtingen.

Tanja:
- Internet: www.kennisnet.nl
- boeken: misschien me boek over basiszorg. of boeken uit het olc...

Wat zouden deze activiteiten moeten opleveren?
Louise:
Als ik al mijn activiteiten goed heb beëindigt zal
er een leerzame voorlichting komen die mensen zal kunnen helpen om er mee te leren leven of om het op te lossen. Ook is het de bedoeling dat ik mensen in mijn werk ermee zal kunnen helpen.

Tanja:
- Meer te weten kom over incontinentie zelf.
- de materialen die erbij gebruikt.
- dat ik een beetje basiszorg erbij kan koppelen.

Hoeveel tijd denk ik nodig te hebben en hoeveel tijd heb ik beschikbaar voor de uitvoering?
Louise:
Voor de prestatie zal ik waarschijnlijk wel 2 volle weken voor nodig hebben. Op zich is deze tijd wel beschikbaar maar ik hoop ook dat er een goede planning word gemaakt waardoor we het ook kunnen benutten.

Tanja:
Ik denk dat ik er 2 weken voor nodig heb, en ik heb volgens het schema ook 2 weken.

No comments: