Thursday, February 22, 2007

Obstipatie

Plan van aanpak

Met wie doe je presentatie samen?
1 Safira
2 Tanja

Welke prestatie heb je gekozen?
Voorlichting geven aan 4 zorgvragers over opstipatie.

Waarom heb je voor deze prestatie gekozen en wat wil je leren?
- Safira
Ik heb voor deze prestatie gekozen, omdat ik nog niet zoveel weet over dit onderwerp. Ik wil leren hoe dit ontstaat en hoe je het kan voorkomen en dit dan weer overbrengen aan anderen die het niet weten.

-Tanja:
omdat het goed uitkomt met mijn stage die ik 5 maart ga lopen.

Aan welke leerdoelen ga ik werken?
Safira:
Samenwerken: Er moet nog steeds beter gewerkt worden aan samenwerken er loopt nog steeds van alles mis en daar wil ik iets aan doen.
Onderzoek doen: Ik wil het netals tanja verbeteren
Stressbestendigheid: Dit is nog altijd een probleem en hier wil ik aan gaan werken tot ik gewoon durf te praten voor een klas of voor mensen .

Tanja:
- Samenwerken: me samenwerking verbeteren.
- Onderzoek doen: het onderzoekn verbeteren.- Basiszorg: misschien kan ik hierbij basiszorg uitoefenen.

Welke activiteiten zou ik willen uitvoeren om de prestatie te realiseren?
Safira:
Informatie winnen over obstipatie op het werk en uit boeken

Tanja:
- informatie opzoeken op internet over obstipatie.
- Uit boeken.
- ook kijken welke middelen ze erbij gebruiken om het te behandelen/ te voorkomen.
- Kijken hoe ik me basiszorg er bij kan gebruiken.


Welk studieboek/informatie zou de uitvoering kunnen ondersteunen?
Safira:
1 Het internet ( www.google.nl of www.kennisnet.nl )
2 Informatie winnen op het werk over dit onderwerp
3 Medische encyclopedie

Tanja:
- Internet: www.kennisnet.nl
- boek basiszorg
- boek uit het olc.

Wat zouden deze activiteiten moeten opleveren?
Safira:
Informatiie over obstipatie wat het nou precies is hoe het ontstaat en hoe je het kan voorkomen.

Tanja:
- dat ik weet wat obstipatie is en wat men gebruikt om te voorkomen/behandelen.
- dat ik het kan gebruiken op me stage.
- dat ik vooruit kan gaan op me leerlijn basiszorg.

Hoeveel tijd denk ik nodig te hebben en hoeveel tijd heb ik beschikbaar voor de uitvoering?
Safira:
1.5 week.

Tanja:
ik denk 2 weken en ik heb er als het goed is ook 2 weken voor.

No comments: